Kvalitetspolicy
Bakgrund
Söve AB bedriver försäljning av park- och lekutrustning för privat och offentlig miljö.
Söve AB:s Kvalitetspolicy är framtagen på uppdrag av företagets styrelse och är ett dokument med riktlinjer avseende kvalitet och faktorer som påverkar kvaliteten. Alla inom företaget förväntas följa policyn, såväl anställda som styrelsemedlemmar.
Syfte
Målet med Söve AB:s kvalitetsarbete är nöjda kunder. Söve AB:s namn skall vara förknippat med hög kvalitet vad gäller personal, produkter/tjänster och kundservice.
Riktlinjer
Ledning skall sätta klara kvalitetsmål som kommuniceras, följs upp och revideras regelbundet.
Kundtillfredsställelse
Vår främsta framgångsfaktor är nöjda kunder. Därför
- utgår vi från vad som är bäst för kunden på lång sikt
- har vi en hög tillgänglighet när det gäller våra kunder
- visar vi upp vårt kunnande och ger ett kompetent intryck i kundens ögon
- tillhandahåller vi säkra, hållbara produkter med lång livslängd
- vi erbjuder personliga möten
- vi erbjuder ritningshjälp vid planering av mötesplatser
Medarbetartillfredställelse
En god och produktiv arbetsmiljö är en framgångsfaktor. Därför
- arbetar samtliga medarbetare som ett lag där vetskap finns om den individuella arbetsinsatsens betydelse för helheten
- kommunisera kritisk information i syfte att arbete skall kunna utföras med kvalitet och framgång
- uppmärksammar och bekräftar vi framgång samt belönar uppnådda mål
- tillser vi att rätt person är på rätt plats genom välplanerad rekrytering och vidareutbildning
- följer vi vår värdegrund
Vi har FRAMÅTANDA, är TROVÄRDIGA, vi INSPIRERAR
Leverantörtillfredställelse
Nöjda leverantörer säkerställer att vi kan erbjuda produkter och tjänster som marknaden efterfrågar. Därför
- är vi aktiva att marknadsföra våra leverantörers produkter
- jobbar vi aktivt att uppnå uppsatta kommuniserade säljmål
Ägartillfredställelse
Nöjda ägare och värdeutveckling är en framgångsfaktor då det säkerställer företagets fortbestånd och tillväxt. Därför
- ansvarar alla medarbetare för företagets långsiktiga överlevnad
- är målbilden tydlig och kommunicerad
- att vi har en stark ambition att uppnå de uppställda målen
Samhälle
Söve AB ingår i ett större sammanhang. Därför
- följer vi de lagar och förordningar som råder men även företagets etiska regler och policys
- har vi kretsloppsbegreppet i åtanke vid beslut
- minimerar vi negativ påverkan på luft, vatten och mark
- minimerar vi förbrukning av vatten och energi
Ständiga förbättringar
Vår omvärldsmiljö och affärsidé kräver ständiga förbättringar i genomförandet. Därför
- baserar vi våra beslut på fakta och analyser
- gör vi rätt saker i rätt tid och på rätt sätt
- arbetar vi proaktivt med att förebygga risker och problem
- engagerar vi medarbetare och andra intressenter i det dagliga förbättringsarbetet i syfte att öka kundnöjdhet
Systerbolaget Söve AS
Tillverkning av merparten av våra produkter görs av systerbolaget Söve AS. Företaget har tilverkat lek och parkutrustning sedan 1973. Söve AS har ett väl utarbetat kvalitetssäkringsarbete för produktion och lagerhantering.